Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

۴۸ مدل کسب و کار_ قسمت سوم

بازگشت به بلاگ
مدل_کسب_و_کار

اشتراک گذاری پست

۴۸ مدل کسب و کار_ قسمت سوم

بازدیدها: 152

مقدمه:

در قسمت های اول و دوم مقاله ۴۸ مدل کسب و کار از وبسایت اکونوایزر به تشریح ۲۰ مدل از مجموع ۴۸ مدل مد نظر مقاله پرداختیم. همچنین عرض شد که کارآفرینی بحثی است که بیشتر در عصر صنعتی و فراصنعتی مورد توجه قرار گرفته است و تنها در یک قرن اخیر بوده است که در این باره کارهای تحقیقاتی و انتشاراتی دانشگاهی مدون در این زمینه انجام شده است. این کارها اغلب در پی آن بوده اند که علل روی آوردن به کارآفرینی، روش های موثر تر موفقیت در کارآفرینی، قابلیت های خاص کارآفرینان موفق و مسائلی از این دست را مشخص نمایند.

در این قسمت از مقاله هم ۱۰ مدل دیگر به مدل های معرفی شده قبلی اضافه خواهند شد تا شما عزیزان ۳۰ مدل استاندارد برای الگو گرفتن و راه اندازی کسب و کار خود، بازسازی و باز مهندسی کسب و کار خود یا بهبود درک از کسب و کار خود در سبد یا جعبه ابزار تحلیل خودتان داشته باشید.

۲۱- فروشگاه در فروشگاه

عبارت بالا شاید یک عبارت ناشناخته در فرهنگ لغات اغلب عزیزان باشد اما مفهوم آن به احتمال بسیار زیاد کاملا برایتان شناخته است و احتمالا در همین سطور ابتدائی برایتان تداعی شده است. حتماً دیده اید که در برخی مراکز نظیر پاساژها، هایپر مارکت ها، فرودگاه ها، ورزشگاه ها، محل های نمایشگاه بین المللی، سینماها، شهر بازی ها و خیلی مراکز دیگر، فروشگاه ها یا مراکز خدماتی هستند که از سنخ همان کسب و کار اصلی نیستند اما یا به نحوی با آن کسب و کار اصلی ارتباط دارند و متمّم یا مکمل آن کسب و کار هستند یا به هر حال کالاها و یا خدماتی هستند که مراجعان فروشگاه اصلی بدان نیاز پیدا می کنند.

این مدل در واقع دو ایده کسب و کار را با هم دارد. ایده اول این است که یک کسب و کار بزرگتر که توان بیشتری هم دارد، فضایی بیشتر از حد نیاز خود فراهم می کند که در جاهایی ممکن است اصلا متفاوت از نوع فضای مورد نیاز اصلی باشد و مازاد آن را به سایر کسب و کارهای علاقه مند که معمولا هم خیلی کوچکتر هستند به صورت اجاره ای یا مشارکت در سود یا نظایر آن واگذار می کند.

مثلاً، تقریبا همه ایستگاه های قطار، ترمینال های اتوبوس و فرودگاه ها چند کسب و کار زیر را در کنار خود دارند که از محل آنها درآمد هم دارند:

  • پارکینگ خودرو
  • اغذیه فروشی
  • سوپر مارکت
  • تاکسی سرویس
  • انبار کالای همراه مسافر و مرسولات نسبتاً سبک

 

این محتوا تنها نیاز به ثبت نام رایگان دارد لینک ثبت نام

برای بازکردن محتوا وارد شوید

 

ادامه دارد…

 

لطفا با لایک مطالب، ارسال کامنت، ارسال تیکت پشتیبانی و پیام به مدیریت وبسایت اکونوایزر را در تهیه مطالب مناسب برای شما عزیزان یاری فرمایید.

2+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ