Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

بازدیدها: ۷۲۴

در باره ما:

ضرورت:

در اوایل دهه ۱۹۹۰ تقریبا ۶۷% کسب و کارهای نوپای آمریکایی در ۷ سال اول ورشکست می شدند، ارتقای دانش کسب و کار سبب شد، در ۲۰۱۶، نرخ شکست کسب و کارهای نوپا به ۲۵% در ده سال اول، بهبود پیدا کند.

عوامل متعددی باعث این بهبود قابل توجه شدند که سالانه میلیاردها دلار صرفه جویی برای اقتصاد در پی دارد. نهادسازی ها یکی از این عوامل بودند: شتابدهنده های کسب و کار، مراکز رشد، پارک های فناوری، خوشه های صنعتی، کلینیک های کسب و کار، و… از جمله اینها بودند. در کنار این مواردی نظیر بهبود در دانش، سازماندهی،…. و نهایت ارتقا کیفیت خدمات مشاوره نیز از جمله عوامل کمک کننده بوده است.

وقتی اقتصاد های پیشرفته دنیا را بررسی می کنیم، مشاهده می کنیم: در طول قرن بیستم (به جز دوران دو جنگ جهانی) این اقتصاد ها بسامدهایی به شکل دوره های رونق با طول حداکثر حدود ۲۰۰ ماه متوالی و دوره های رکود با طول حداکثر حدود ۵۰ ماه متوالی مواجه بوده اند در حالی که در کشورهای در حال توسعه، از جمله کشور عزیز خودمان، بسامد اقتصاد به نحوی بوده است که دوره های رونق حداکثر ۵۰ ماه متوالی و دوره های رکود بین ۷-۱۲ سال متوالی و در برخی موارد نادرتر حتی ۱۶ سال متوالی طول کشیده اند. از طرفی، در حالی که دوره های رونق در کشورهای توسعه یافته با تورم چندان بالایی روبرو نیست، یک رونق جزئی در کشورهای در حال توسعه می تواند، سریع به یک ابر تورم تبدیل شود که مشکلات خاص خود را به دنبال دارد.

این دوره های رکود طولانی مدت، تداوم و بقای هر کسب و کاری را مشکل می نماید. بدتر از آن، این رکودهای طولانی مدت  ورود به هر کسب و کار جدیدی را مشکل تر می نماید و در دنیایی که محصولات نوبه نو تغییر می یابد و محصولات با فناوری جدید، جایگزین محصولات با فناوری قدیمی می شوند و حتی به کمک فناوری خدمات و محصولات جدید خلق می شوند، عدم امکان ورود به کسب و کار یعنی باز ماندن هرچه بیشتر در اقتصاد و توسعه جهانی. از طرفی نوآوری مداوم و و رشد شتابان فناوری مدیریت بازارها را پیچیده تر کرده است.

بخشی از اقدامات مقابله با ادوار اقتصادی بر عهده دولتها و سیاستهای تثبیت اقتصادی است اما از یک طرف معلوم نیست، این سیاستها به موقع، فراگیر و مناسب اتخاذ و اجرا شوند و از یک طرف هرگز نمی توانند، کافی و بسنده باشند.

وجود این شرایط و پس زمینه ذهنی در باره آن باعث می شود علیرغم اینکه سیاست های تشویق کارآفرینی و خصوصی سازی توسط دولتهای کشورهای مختلف در پیش گرفته شده است و نیز  کتابها و سخنرانی های  متعددی توسط افراد مختلف، افراد برای کارآفرینی و حتی استخدام در شرکتها و موسسات نوپا بسیار مردد بوده و با ترس بسیار اقدام نمایند و حتی در خیلی موارد واقعا دچار شکست و آسیب اقتصادی و مالی، روحی و حتی جسمی شوند.

به جز عامل فوق عوامل متعدد دیگری نیز تغییرات و تحولات و نوسانات متعددی را به بازار تحمیل می کند مانند روند تغییرات آب و هوایی، تغییر ساختار بازارها، قوانین و مقررات، رشد سریع و سریعتر فناوری، وجود محصولات و بازارهای جدید مبتنی بر فناوری های نوین، تغییرات دموگرافیکی وسیع، لزوم حضور در بازارهای جهانی، … همگی باعث می شوند تا کارآفرینان خصوصا در بنگاههای کوچک و متوسط با مشکلات بسیاری روبرو باشند و نیاز مبرم به تیم تحلیلی اقتصادی و مدیریت و فناوری داشته باشند اما بسیاری از بنگاههای کوچک و متوسط حتی حسابدار تمام وقت ندارند و ممکن است حتی برای بازاریابی محصولات خود از مدلهای مشارکتی استفاده نمایند بنابراین امکان داشتن یک تیم مطالعاتی قوی حتی برای بنگاههای با سایز حدود ۲۰۰-۳۰۰ نفر و حتی بیشتر خیلی وقتها ممکن نیست در ضمن گاهی وقت ها شرکتها ترجیح می دهند از یک مشاور بی طرف بیرونی برای ارزیابی های اقتصادی محیطی استفاده نمایند چرا که گاه کارکنان تحت شرایطی نظیر تعصب شرکتی یا نارضایتی شغلی می توانند تحلیل های بسیار خوشبینانه یا بدبینانه و غیر واقعی ارائه دهند.

از طرفی هزینه پروژه های مشاوره سفارشی معمول بسیار گران است. در حالی که اگر تحلیل ها استاندارد سازی شده و استفاده کنندگان آنها افزایش یابد یا به عبارتی تحلیل ها به صورت تولید انبوه تولید و ارائه شوند هزینه ها به نحو قابل توجهی کاهش یافته و توسط تعداد کثیری از بنگاهها قابل پرداخت خواهد بود.

خوشبختانه فناوری های نوین اجازه می دهند تا بتوان بسته ها و خدمات مشاوره ای را هم به صورت انبوه تولید کرد و هم آنها را سفارشی سازی کرد و بستر وب و فناوری آی تی مهمترین ابزاری هستند که ارائه چنین خدماتی را ممکن می سازند. در حالی که شرکتها و کسب و کارهای خارجی از دانش و فناوری پیشرفته نظیر ماشین های یادگیرنده (ML)، هوش مصنوعی (AI)، کلان داده ها (Big Data) و پیشرفتهایی استفاده می کنند که در علوم امختلف از جمله علوم نسانی خصوصا اقتصاد و مدیریت حاصل شده است، عدم بهره مندی از این امکانات برای شرکتهای ایرانی می تواند زیانبار و تضعیف کننده باشد.

ماموریت:

با توجه به موارد فوق موسسین گروه مشاوره و تحقیق اقتصادی اکونوایزر با دانش لازم و تجربه کار بیش از ۱۵ سال در دستگاههای دولتی و شرکتهای خصوصی به ضعف های فعلی نظام مشاوره کشور اشراف یافته و با طراحی مدلی کسب و کار مشاوره روزآمد با محوریت اهداف زیر کار خود را آغاز نموده است:

۱- ایفای وظیفه در خصوص کسب سهم مناسب از بازار جهانی بزرگ و در حال رشد مشاوره اقتصاد و مدیریت خصوصا خدمات مشاوره بر بسار وب و کسب درآمد ارزی برای کشور.

۲- ارائه خدمات مشاوره اقتصادی و مدیریت با کیفیت مناسب و در حد توان پرداخت سرمایه گذاران انفرادی، بنگاههای خرد(زیر ۱۰ نفر اشتغال)، بنگاههای کوچک و متوسط(۱۱-۳۰۰) نفر، استارت آپها، و سایر علاقه مندان با قیمت مناسب و در حد توان خرید بنگاههای ایرانی.

۳- ارائه اطلاعات لازم به سرمایه گذاران علاقه مند خارجی برای سرمایه گذاری در ایران (به عنوان یک نهاد غیر دولتی حرفه ای و بی طرف)

۴- مشارکت در پروژه های تحقیقات کسب و کار بین المللی و انتقال فناوری تحقیق و مشاوره روزآمد بین المللی به داخل کشور

۵- جذب نیروی انسانی متخصص کشور در رشته های اقتصاد، مدیریت، مهندسی صنایع، ریاضی، آمار و سایر رشته های مرتبط با کسب و کار و اشتغال آنها در یک کار دانش پایه و با کیفیت علمی بالا

۶- هدایت سرمایه های سرگردان به سمت فرصتهای اقتصادی مولد و استفاده از بازار سفته بازی صرفا در جهت تقویت و توازن کسب و کار های مولد و ریشه دار

۷- افزایش آگاهی جامعه در زمینه مسائل مالی و سرمایه گذاری و اقتصادی و بهبود رتبه ایران در شاخص های مرتبط بین المللی نظیر شاخص هوش مالی و جلوگیری از سوئ استفاده جزیان های مخرب از فضاسازی های منفی

ارزشهای کسب و کار:

  • اعتقاد جدی به کار تیمی و مشارکت
  • جوانگرایی و توجه به استعدادها
  • کاربردی کردن دانش آکادمیک و وصل دانشگاه و کسب و کار به یکدیگر
  • دانش پایه و یادگیرنده بودن ساختار
  • خلاقیت و نوآوری در ارائه راهکارها و خدمات
  • استفاده سیستماتیک از تجارب به جای اتکا به خاطرات
  • ارائه تحلیل ها مبتنی بر تحلیل آمارها، مثالها و نمونه ها و عدم اتکا به مثل ها و ذوقیاتی که بیشتر خاصیت انگیزشی یا ادبی دارند.
  • اخلاق محور بودن و اعتقاد به سطح بالای اخلاق کسب و کار
  • خدمات محور( Service Oriented) بودن ماموریت و فعالیت آن
  • استفاده مناسب و اقتصادی از فناوری نوین.
  • پیاده سازی اصول نوین کسب و کار در ارائه خود خدمات مشاوره اقتصاد و مدیریت نظیر ارائه محصولات سفارشی در چارچوب تولید انبوه، ارزان، با کیفیت، با بسته بندی مناسب و…

هر چند این اهداف بلند هستند و تحقق حد قابل قبول آنها واقعا زمان می خواهد اما موسسین با عزم جدی قصد دارند طی ۷ سال به حد کیفیت و استاندارد قابل قبولی از اهداف تعیین شده دست یابند و در این راه قطعا مزایای اضافی برای آنهایی که از این حرکت حمایت می نمایند در نظر گرفته خواهد شد.

سهامداران اصلی و موسسین:

سهامداران و موسسین این مجموعه به شرح ذیل می باشند:

۱- کورش بهشتی گرمی کارشناس ارشد اقتصاد ۱۶ سال سابقه در حوزه بازرگانی و صنعت

۲- محسن منتظری کارشناس ارشد مدیریت صنعتی ۱۶ سال سابقه در حوزه بازرگانی و صنعت

۳- فرهاد مجللی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ۲۶ سال سابقه در حوزه بازرگانی

0