Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

۱۰ قدم برای صادرات موفق- بخش اول

بازگشت به بلاگ

اشتراک گذاری پست

۱۰ قدم برای صادرات موفق- بخش اول

بازدیدها: 303

 


بخش اول : موفقیت در صادرات با برنامه ریزی شروع می شود

هر کسی با یک محصول یا خدمات می تواند صادرات انجام دهد یا حداقل تلاش برای صادرات داشته باشد. موفقیت در صادرات با گارانتی محصولات فاصله زیادی دارد. صادرات یک فرایند پیچیده و چالش برانگیز باشد. وقتی با دقت صادرات را مورد سنجش قرار می دهیم به این نتیجه می رسیم که می تواند بهترین شاخص رشد برای هر تجارتی باشد. در اینجا ۱۰ گام کلیدی برای تلاش شما در صادرات از مرحله شروع تا رسیدن به موفقیت آورده شده است .

گام اول : ایجاد تعهد به صادرات

چه شما صاحب یک کسب کار کوچک که خدمات مشاوره ارائه می دهد و چه مدیر یک کارخانه تولیدی با ۱۵۰۰ پرسنل باشید، صادرات، فرصت رشد افزایش فروش و بازارهای متنوع را در اختیار شما قرار می دهد. اما یک محصول و خدمات قابل ارائه تنها شروع ماجراست.

صادرات مستلزم زمان و تلاش است، همچنین مستلزم منابع و یک الزام قدرتمند و تصمیم جدی برای جنگیدن و رقابت کردن خارج از مرز های کنونی است. اگر شما آمادگی خود را برای ورود به بازار های جهانی تخمین زده اید برای مرحله بعد آماده اید. ارزیابی نقاط قوت ، نقاط ضعف، اهداف و استراتژی های ممکن را برای یافتن فرصت جهت ورود به بازارهای خارجی کشف کنید و اولویت های خود را برای شروع شناسایی کنید.

گام دوم : برنامه، برنامه، برنامه

راز صادرات موفق، آمادگی و داشتن یک برنامه صادرات دقیق است. برنامه صادرات به شما در مواجه با چالش ها و ریسک های موجود در بازارهای بین المللی کمک می کند. همچنین راهنمای شما در اجرای استراتژی های صادرات و کسب اهداف مالی است.

یک طرح صادرات شامل فاکتورهای زیادی نظیرتوصیف شرکت شما، بازار و وضعیت آن، اهداف تجاری شرکت، اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، تجزیه و تحلیل بازار هدف، آزمودن رقبا و نقاط قوت و ضعف آنها، استراتژی بازاریابی بین المللی، گسترش فروش در کانال های توزیع، آموزش، استخدام، نیاز مندی های مالی و سایر موارد است.

گام سوم : انجام تحقیقات برای یافتن بازار مناسب

تحقیقات بازار با دادن تصویری شفاف از محیط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی که توانمندی شما را در فروش محصول یا خدمات تحت تاثیر قرار می دهد به شما در اتخاذ تصمیمات بازاریابی کمک می کند. نهایتا تحقیقات  بازار باعث صرفه جویی در زمان، پول و انرژی شما می شود. دو نوع تحقیقات بازار اصلی وجود دارد :

۱-تحقیقات بازار ثانویه: متشکل از مجموعه اطلاعات موجود در منابع منتشر شده مانند کتاب‌ها و روزنامه‌ها،گزارشات بازار و اینترنت می باشد.

۲-تحقیقات بازار اولیه : در بردارنده ی تکنیک های ارتباط شخصی نظیر مصاحبه ها و مشاوره ها می باشد و به شما در پر کردن فضای خالی بین ارتباط مستقیم با متخصصان و مشتریان و سایر منابع اطلاعاتی از این دست کمک می کند.

 

گام چهارم :تدوین استراتژیهای بازاریابی برای بازار هدف

بازاریابی بین المللی مانند بازاریابی داخلی نیست.کسانی که این حقیقت را انکار میکنند خود را به مخاطره می اندازند. هر چقدر که شما در کسب مشتریان داخلی موفق عمل نموده اید اما باید بدانید مشتریان بین المللی شما سلایق، نیازها و عادت های متفاوتی دارند، استراتژی بازاریابی مناسب به صادرکنندگان در درک این تفاوت ها کمک میکند. استراتژی بازاریابی بین الملل یک سند انعطاف پذیر است که به احتمال  زیاد مورد بازنگری قرار می گیرد. بازاریابی یک فعالیت مستمر است و به تبع آن برنامه ریزی بازاریابی یک فعالیت مستمر میباشد، زیرا که شما هیچگاه به اندازه کافی از نیازهای مشتریانتان آگاه نیستید. فرمول بنیادین بازاریابی ۴p (محصول،قیمت،ترفیع ، مکان) نقطه‌ آغازی در بازاریابی بین المللی میباشد. برنامه ریزی شما باید شامل عوامل دیگری نظیر نوع پرداخت در معاملات بین المللی و وجه مبادله، تبادل اسناد، سبک های زندگی، اتحاد استراتژیک جهت حضور موثرتر در بازارهای جهانی و دفاع از حقوق مالکیت معنوی و غیره باشد.

 

(ادامه مطالب در بخش دوم)

تهیه شده توسط گروه مشاوره و تحقیق اقتصادی اکونوایزر

لطفا با ارئه نظرات خود در بخش کامنت و تیکت ما را در ارائه محتوی غنی تر و خدمات بهتر یاری نمایید

 

4+

1 دیدگاه

  • buy liquid cialis online پاسخ

    It’s really a cool and helpful piece of information. I am glad that you just
    shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this.
    Thanks for sharing.

    جولای 18, 2021 در 10:48 ق.ظ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ