Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

بازار جهانی املاک و ساخت و ساز در سال ۲۰۱۸ – روندهای گذشته و پیشرو-۱

بازگشت به بلاگ
بازار جهانی ساخت و ساز

اشتراک گذاری پست

بازار جهانی املاک و ساخت و ساز در سال ۲۰۱۸ – روندهای گذشته و پیشرو-۱

بازدیدها: 605

مقدمه

بازار املاک و ساخت و ساز بازار وسیعی است و حجم معاملات و ارزش افزوده نیز در این بازار بسیار بالاست به نحوی که بخش ساخت و ساز در سیستم حسابداری ملی اغلب کشورها به صورت یک بخش جداگانه مد نظر قرار گرفته و آمارهای آن منظور می شود و در عین حال بازاری است که دارای دوره های رکود و رونق بوده و به شدت نوسانی است لذا همواره مورد توجه موسسات مطالعاتی و مشاوره مختلف بوده است بنابراین تعداد قابل توجهی از گزارش ها در خصوص این بازار تهیه و منتشر می شود. در این مقاله با استفاده از تعدادی از معتبرترین گزارش های بازار املاک و ساخت و ساز شمایی کلی از بازار جهانی املاک و ساخت و ساز به بازدیدکنندگان گرامی اکونوایزر ارائه می گردد.

بازار املاک و ساخت و ساز شامل دو قسمت اصلی و چهار قسمت وابسته است: بخش اصلی اول شامل خود معاملات روی املاک و مستغلات است که می تواند به شکل یکی از انواع معاملات نظیر خرید و فروش، اجاره، رهن، سر قفلی یا سایر موارد بر روی املاک و مستغلات موجود یا ساختمان های تازه ساخته  شده انجام شود این بخش علیرغم حجم بسیار بالایی که دارد  سهم کمی در تولید ناخالص داخلی دارد زیرا از نظر سیستم حسابداری درآمد ملی فقط کارمزد واسطه های مسکن و خدمات مشابه مشمول ارزش افزوده می باشد و بخش اصلی دوم ساخت و ساز می باشد که خود باز شامل دو جزء ساخت و ساز ساختمان های جدید و دیگری تعمیر و نگهداری ساختمانهای موجود می باشد و چهار بخش وابسته عبارتند از: اول بازار مصالح ساختمانی، دوم بازار ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی، سوم خدمات جانبی صنعت ساختمان (مانند خدمات نظارتی دولتی، نرم افزارهای رایانه ای صنعت ساختمان، خدمات تامین مالی و بیمه ساختمان و…) نهایت بخش چهارم که خدمات مربوط به انواع معاملات املاک و مستغلات می باشد که باز شامل خدمات رایانه ای، مالی، تبلیغات و موارد مشابه است.

در این مقاله بیشتر به دو بخش اصلی خواهیم پرداخت، هرچند در موارد ضرورت ممکن است، اشاره ای به ۴ بخش تبعی نیز بیاندازیم. برخی صنایع دیگر نظیر صنایع لوازم خانگی و دکوراسیون نیز به نحوی با صنعت ساخت و ساز و بازار املاک در ارتباط هستند؛ و بالاخره ساختمان و املاک جزو عوامل تولید مهم تلقی می شوند. با این حال این موارد را جزو موضوع مقاله حاضر و سایر مقالات این بخش قرار نخواهیم داد و حسب لزوم به ارتباطات اشاره می شود.

دلایل جذابیت بازار املاک و مستغلات

بازار املاک و مستغلات یکی از بازارهای جذاب سرمایه گذاری در اغلب کشورهای جهان و اغلب نقاط این کشورها می باشد. در آینده نزدیک سعی می کنیم در مقاله پیشرفته تری که جداگانه و تقدیم عزیزان خواهد شد، تحلیل جذابیت برای بازار املاک و مستغلات و بخش های آن انجام دهیم. در این جا فقط از جهت بیان ضرورت بحث، به هشت مورد از مهمترین فاکتور های جذابیت این بازار اشاره می کنیم: 

اولین فاکتور جذابیت این بازار عبارت از این است که در این بازار برای طیف گسترده ای از میزان سرمایه و دارایی امکان فعالیت وجود دارد. این مهم از سه عامل ناشی می شود، یکی تنوع قراردادهائی که وجود دارد، دوم، تفاوت قیمت انواع املاک و سوم، تفاوت قیمت املاک مستقر در نواحی مختلف. در حالی که برخی از غول های کشاورزی، صنعتی، ساختمانی، گردشگری یا تجاری املاکی به ارزش میلیارد ها دلار در اختیار دارند، در اختیار گرفتن برخی املاک در برخی نقاط جهان حتی به هزار دلار هم نیاز ندارد. به عنوان مثال شرکت کانادایی بروکفیلد (Brookfield Asset Management) املاکی به ارزش حدود ۲۵۰ میلیارد دلار در اختیار دارد که عایدی سالانه آن را به مرز ۴۶ میلیارد دلار می رساند. با این حال در این بازار نیز دو اصطلاح «حد اقتصادی» و نیز «حد اقتصادی در دسترس» مطرح و قابل کاربرد می باشد که در این مقاله و مقاله های تکمیلی که بعدا توسط همین سایت منتشر خواهد شد، بدان پرداخته می شود.

این محتوا تنها نیاز به ثبت نام رایگان دارد لینک ثبت نام

برای بازکردن محتوا وارد شوید

 

 

برای مطالعه بیشتر در قسمت های بعدی این مقاله همراه ما باشید.

4+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ