Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

معرفی چند مدل درآمدی به بهانه سه شنبه بخشش Giving Tuesday

بازگشت به بلاگ

اشتراک گذاری پست

معرفی چند مدل درآمدی به بهانه سه شنبه بخشش Giving Tuesday

بازدیدها: 299

طبق قولی که داده بودیم در این مقاله هم به اقتصاد رویدادها می پردازیم و یک رویداد دیگر اقتصادی را معرفی و به این بهانه چند مدل درآمدی جالب را معرفی خواهیم کرد که می تواند الگوی شما برای کارآفرینی باشد.

سه شنبه بخشش که در انگلیسی به Giving Tuesday معروف است یک قدمت حدودا ۱۵۰ ساله دارد و باز مانند جمعه سیاه تاریخ آن با عید شکرگزاری در آمریکا بستگی دارد. این رویداد طبق روایتها از ۱۸۷۴ توسط مرکز نوآوری و اثر بخشی اجتماعی بلفار (Belfar Center for Innovation & Social Impact) در نیویورک بنیان گذاری شده است و اشخاص و نهادها و سازمانهای بسیاری را از گوشه و کنار دنیا کنار هم گرد آورد تا با هم بخشش را جشن بگیرند و ترویج کنند. تعداد قابل توجهی از اینفلوئنسر ها و افراد متخصص با هم همکاری کرده و این ایده را رشد داده اند تا این جنبش رشد کرده و قدرتمند شود.

وقتی در کشور ما از واژه هایی مانند جشن نیکوکاری یاد می شود شاید برخی مردم زیاد حس خوبی به آن نداشته باشند چون اینکه بخشی از مردم جامعه محروم هستند و نیاز به کمک دارند چیزی است که حتی تصور آن برای مردم این خطه شاید قابل قبول نباشد. اما جالب است اعلام نمایم که در سالهای اخیر یکی از مدل های کسب و کار که خوب بسط و توسعه داده شده است و خوب هم طرفدار پیدا کرده است مدلی است که به آن مدل غیر انتفاعی می گویند که البته شاید در کشور ما هم از گذشته های دور تا حدی البته خیلی ضعیف وجود داشته است.

برخلاف تصوری که شاید ایجاد شود، کسب و کار غیر انتفاعی به آن مفهومی که در زبان فارسی شناخته شده است غیر انتفاعی نیست و لزوما یک موسسه بدون سود و درآمد و متکی بر اعانات نمی باشد بلکه یک مدل خاص کسب و کار است که با سیستم سنتی و شناخته شده بازار متفاوت است.

 

2+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ