Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

تبریک کریسمس و اندازه بازار کریسمس

بازگشت به بلاگ

اشتراک گذاری پست

تبریک کریسمس و اندازه بازار کریسمس

بازدیدها: 122

کریسمس و عید سال نو میلادی تقریبا بزرگترین مناسبتی است که در دنیا برگزار می شود و تعداد زیادی از کشورها اعم از اینکه مسیحی یا غیر مسیحی باشند در این مناسبت مشارکت می کنند. گروه تحقیق و مشاوره اقتصادی اکونوایزر هم در ابتدا از فرصت استفاده کرده و میلاد با سعادت حضرت مسیح را به همه مسیحیان خصوصاً هموطنان مسیحی مان و نیز دوستان ایرانی که در کشورهای مسیحی زندگی می کنند و یا به هر دلیلی این روزها را گرامی می دارند تبریک عرض می نماید. امیدواریم این تبریک گشایشی برای کسب و کارهای همه عزیزان علاقه مند به وبسایت اکونوایزر باشد.

ژانویه

از طرفی این بازار از لحاظ تنوع نیز بسیار بزرگ است از لوازم و دکوراسیون منزل گرفته تا مبلمان و دکوراسیون تجاری، پوشاک، مواد غذایی، کتاب، زیورآلات، سفر و بسیاری اقلام دیگر در این بازار عرضه می شوند. به اعتقاد برخی متخصصان بازار ، شروع بازار کریسمس از ابتدا یا اواسط اکتبر و پایان آن تقریبا اواسط یا حتی پایان ژانویه است. فروش فروشگاههای زنجیره ای در آمریکا در ماه دسامبر حداقل ۵۰% نسبت به نوامبر رشد دارد در حالی که این رشد برای اقلامی نظیر زیور آلات حتی تا ۱۷۰% هم می رسد. ارزش این بازار فقط در ماه نوامبر و در کشور آمریکا حدود ۱۵۰ میلیارد دلار است. در آمریکا فقط در سال ۲۰۰۲ بیش از ۲۰ میلیون درخت به مناسبت کریسمس قطع شد این در حالی است که سالانه بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون کارت پستال در آمریکا به این مناسبت ارسال می شود. با یک شبیه سازی می توان تقریب زد که ارزش بازار کریسمس در دنیا چیزی حدود ۱۲۷۰ میلیارد دلار باشد که تقریبا ۱% کل تولید ناخالص داخلی جهان است. این رقم تقریبا ۳۲ برابر کل صادرات نفت ایران یا ۳۰ برابر کل صادرات موسوم به غیر نفتی ایران یا ۱۶ برابر مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی ایران است. بخشی از این هزینه ها صرف سفر های خارجی و نیز خرید اقلام از خارج می شود که با برنامه ای درست می توان سهم حداقل ۳ میلیارد دلاری از این بازار را برای ایران کسب کرد. علاوه بر اقلامی تخصصی کریسمس نظیر تزئینات و هدایای خاص (که برخی کشورهای غیر مسیحی نظیر چین شاید بهره خیلی بیشتری از آن می برند) بازارهایی نظیر پوشاک، لوزام خانگی، مبلمان و دکوراسیون، اقلام چاپی، خدمات ای سی تی و ای تی، خدمات تبلیغات، گردشگری، مواد غذایی، خودرو، مراسماتی نظیر کنسرت و … می توانند از این بازار بهره مند شوند.

کشور ایران که گفته می شود از نظر داشتن تنوع شیرینی پایتخت شیرینی دنیا محسوب می شود اما از این بازار سهم خاص و قابل توجی ندارد. کریسمس یکی از رویدادهایی است که شیرینی ایرانی می تواند جایگاه قدرتمندی برای خود در بازارهای جهانی پیدا کند و از رقم ۵۰۰ میلیون دلار فعلی حتی به ارقامی حدود ۲۰ میلیارد دلار هم برسد.

2+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ