Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

بیست شبکه اجتماعی کسب و کار برای حرفه ای ها

بازگشت به بلاگ

اشتراک گذاری پست

بیست شبکه اجتماعی کسب و کار برای حرفه ای ها

بازدیدها: 287

امروزه دنیای مجازی نقش پررنگ تری در زندگی بشر دارد و خدمات و امکاناتی دارد که شاید در یکی دو دهه قبل قابل تصور هم نبود اما هرچه این گستردگی زیاد می شود، نیاز به دانش و مهارت متناسب با این دنیا برای افراد جامعه خصوصا اهالی دانش و اهالی کسب و کار زیاد می شود. در این بین شبکه های اجتماعی مجازی از مهمترین مقوله ها محسوب می شوند، به نحوی که پیشبینی می شود، داشتن دانش شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ جزئی از تعریف باسوادی و حداقل جزو ۱۰ مهارت الزامی اصلی برای ورود به بازار کار و تجارت محسوب شود. لذا بد ندیدم مطلبی درخصوص بهترین شبکه های اجتماعی کسب و کار ارائه نمایم.

وبسایت site point.com اطلاعاتی که ارائه کرده است با هدف این مقاله همخوانی بیشتری دارد چون ما بیشتر دنبال معرفی شبکه های اجتماعی مجازی هستیم که بین متخصصین و بنگاهها و نیز بین بنگاهی یا به اختصار (B2B ) فعالیت می کنند. برای فعالیت های تبلیغاتی و B2C فهرستهای دیگری وجود دارد که البته برخی وبسایت‌ها نظیر لینکدین در هر دو گروه لیست شده اند.

۱- نخستین سایت Angellist.co است دقت به پسوند .co برای این وبسایت مهم است این وبسایت امکان این را فراهم می کند که کسب و کارهای نوپا یا استارت آپ ها با سرمایه گذاران تبادل اطلاعات داشته و برای طرحهای خود سرمایه گذار جذب نمایند یا نیروی کار استخدام نمایند. همچنین افراد می توانند در یک شرکت استارت آپ فرصت شغلی بدست آورند یا سرمایه گذاری نمایند.

این سایت در سال ۲۰۱۰ توسط بابک نیوی و ناوال راویکانت پایه گذاری شده است و عضویت در آن رایگان می باشد.

این سایت در سال ۲۰۱۴ برای ۲۴۳ استارتاپ ۲۶۷۳ سرمایه گذار جذب کرده است که ارزش سرمایه گذاری آنها به ۱۰۴ میلیون دلار می رسیده است.

۲- دومین سایت شبکه ای برای افراد مجرب است تا مسیر شغلی خود را ارتقا بدهند. وبسایت Beyond.com خود را career network می خواند و ارتقای شغلی و مسیر شغلی هدف آن می باشد. مرکز جهانی این شرکت در شهر کوچک king of Prussia قرار دارد که تنها ۱۹۰۰ جمعیت دارد و مرکز مید – وست آن در در ایندیانا پولیس واقع است.این شبکه بیش از ۵۰ میلیون کاربر دارد. این سایت یا شبکه اجتماعی که در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شده است در واقع از اطلاعات ۵۰۰ شبکه دیگر استفاده می کند و با درج یا انتخاب یک موقعیت جغرافیایی به عنوان مرکز مشاغل پیرامون آن را معرفی می نماید. در این وب سایت اطلاعاتی در خصوص بازار کار مانند میزان دستمزد در گروه های شغلی دیگر در دسترس است همچنین گروههای مختلفی بر اساس رشته های شغلی وجود دارد.

ثبت نام در این وب سایت به یک آدرس ایمیل- شهر محل اقامت- عنوان شغلی- شماره تلفن ( می تواند موبایل- محل کار یا منزل باشد) و برخی اطلاعات دیگر نیاز دارد.

آدرس وب سایت: http://www.beyond.com/

۳- black business woman online

یک شبکه اجتماعی خاص برای بانوان کار آفرین سیاه پوست است. اگر چه به نظر می رسد که این یک شبکه با جامعه هدف زنان آمریکا، برخی کشورهای غربی و کشورهای آفریقایی است اما احتمالا برای فعالیت بانوان سیاه پوست از دیگر کشورها نیز فضا خواهد داشت.

آدرس وب سایت: http://www.mybbwo.com/

۴- مورد بعدی data.com است یک شبکه اجتماعی است که به اشتراک گذاری ایده ها، دریافت فیدبک، و بحث در خصوص بهترین تجربه ها (best practice) فعالیت می کند. این شبکه اجتماعی متعلق به Salesforce.com  که مرکز آن در سانفراسیسکو، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این وب سایت اجتماعی امکانات متنوعی چون وبلاگ شخصی، امکان به اشتراک گذاری عکس و ویدئو، برگزاری وبینار، تشکیل گروه های تخصصی، ارسال پست و پاسخ گویی به پست ها، جستجوی های تخصصی و نظایر آن را در اختیار قرار می دهد.

وب سایت دیگری بدون پیشوند Community با آدرس https://www.data.com/ وجود دارد که اختصاص به ارائه اطلاعات مورد نیاز بازار یابان و نیروهای فروش دارد و متفاوت است.

آدرس وب سایت: https://community.data.com/

۵- شبکه اجتماعی بعدی E.Factor است که یک شبکه اجتماعی تخصصی کار آفرینان و به ویژه استارت آپ ها می باشد. این شبکه اجتماعی متعلق به شرکتELEQT Group Ltd است و مرکز آن در لندن می باشد. این وب سایت با سر تیتر RocketHub نمایش داده می شود و منوهایی مانند: رویدادها، افرادی برای ملاقات کردن، ابزارها ، اتاق مذاکرات و مباحث، اتاق سرمایه گذاری و داستانهای خواندنی است.

ابزارهای ارائه شده در این شبکه اجتماعی کسب و کار شامل پلت فرم وبسایت تجاری، آنتی ویروس Avast، خدمات کال سنتر مبتنی بر ابر مجازی، و نهایت  فضای اینترنت برای وب سایت اعضا است.

آدرس وب سایت: http://efactor.com/

۶- وبسایت GadBall یک شبکه اجتماعی است که بدیل شبکه linkedin است. این شبکه متعلق به Data Frenzy, LLC. است که مرکز آن در NewPort Beach کالیفرنیا آمریکا واقع است که شهری با حدود ۸۶۰۰۰ جمعیت است. صاحب امتیاز این شبکه یک شرکت و وبسایت کاریابی است. در این سایت اماکاناتی چون پروفایل شخصی، طراحی کاور لتر و رزومه، تشکیل گروه، مشاهده آگهی ها، ذخیره اطلاعات مشاغل، مصاحبه و نظایر آن وجود دارد.

آدرس وب سایت: http://www.gadball.com/login.aspx

۷- شبکه بعدی Gust است که روی تامین سرمایه برای استارت آپ ها متمرکز شده است. این وب سایت توسط دیوید اس. رز در سال ۲۰۰۴ در نیویورک آمریکا بنیانگذاری شده است  و هم اکنون یک دفتر اروپایی هم در لندن دارد. به ادعای این شرکت بیش از ۴۵۰۰۰ سرمایه گذار تائید شده شامل ۱۰۰۰ سازمان سرمایه گذاری از ۸۰ کشور جهان در این سایت عضو هستند و ۲۰۰۰۰۰ استارت آپ نیز از خدمات آن استفاده می کنند و بالغ بر ۱٫۸ میلیارد دلار پروژه از طریق آن تامین مالی شده است. برای عضویت در این شبکه اجتماعی ۴ آپشن وجود دارد شما خود را به عنوان یک کار آفرین، کارمند یک موسسه سرمایه گذاری، یک سرمایه گذار انفرادی یا یک شتابدهنده کسب و کار معرفی می کنید. اطلاعات مختلفی بسته به نوع انتخاب باید به این سایت ارائه شود.

نباید این موسسه را با دانشگاه GUST که یک دانشگاه کویتی است اشتباه گرفت.

آدرس وب سایت: https://gust.com/

۸- مورد هشتم  سایت معروف Linkedin است که ادعا می کند بزرگترین شبکه کسب و کار است. این شبکه امکانات متنوعی برای استخدام، کاریابی، استعدادها، بازاریابی، آموزش انواع دایرکتوری ها، ارسال پست، دان پاسخ پست ها و لایک کردن آنها، ارسال مقاله، تشکیل گروههای تخصصی و چندین خدمات دیگر ارائه می دهد. این سایت کار خود را در سال ۲۰۰۲ با مشارکت  Reid HoffmanAllen BlueKonstantin GuerickeEric Ly and Jean-Luc Vaillant در اتاق کار هافمن آغاز کرد. مرکز اصلی جهانی این شرکت هم اکنون در دوبلین ایرلند واقع است و دارای ۳۰ دفتر در شهرهایی نظیر سانفراسیسکو، سنگاپور، نیویورک، شیکاگو و … دارد و در ۲۴ زبان مختلف قابل دستیابی است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ تنها ۵۰۰ کارمند تمام وقت داشت در حالی که در سال ۲۰۱۵ به ۱۰۰۰۰ کارمند تمام وقت رسانده است.

آدرس وب سایت: https://www.linkedin.com/

۹- سایت بعدی MeetUp است که البته در ایران فیلتر هست به ۱۰ زبان خدمات فراهم می کند این وبسایت ۲۶۳۰۰۰ گروه با ۳۰ میلیون عضو از ۱۷۸ کشور دارد. نمی شود گفت این وبسایت یک شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار است در آ« مردم می توانند برای کوه نوردی، آشپزی و خیلی کارهای مشترک دیگر قرار بگذارند. این وبسایت در سال ۲۰۰۲ توسط Scott Heiferman  و Matt Meekerدر شهر نیویورک بنیانگذاری شده است. در آمد این شرکت از محل ماهانه ایجاد کنندگان گروه هاست که می تواند ۴ مدیر و تا ۵۰ عضو داشته باشد و ماهانه ۱۰ دلار هزینه را شامل می شود. این سایت جزو شبکه های اجتماعی است که اپلیکیشن موبایل هم دارد.

وبسایت : http://meetup.com/

۱۰- سایت بعدی Networking for Professionals  است. این وبسایت یک شبکه اجتماعی رویدادها، شبکه های آن لاین، نشر و توزیع کتاب و مجلات است. سه وضعیت عضویت برای این وبسایت تعریف شده است که شامل POD, Regular و NFP است.  خددماتی چون دایرکتوری- اشتراک ویدئو، رزومه، برگزاری رویدادها و ارسال مقالات دارد.

وبسایت: http://networkingforprofessionals.com/

۱۱- وب سایت myopportunity  است این وبسایت متعلق به Opportunity, Inc. است و توسط Janis Krums و Bill Jula در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده است  و ۵۰ میلیون کاربر از ۱۹۰ کشور مختلف جهان دارد که ۳۸۰ میلیون فرصت را معرفی کرده اند. این سایت اهداف خود را پیدا کردن مشتریان، استخدام، کاریابی، ایجاد نت ورک تخصصی در موضوعات مورد علاقه اعلام کرده است و از یک الگوریتم مچینگ استفاده می نماید. این سایت نیز اقدام به برگزاری وبینار می نماید و برخی خدمات تخصصی ارائه می دهد. این سایت نیز جزو شبکه های اجتماعی است که اپلیکیشن موبایل هم دارد. عضویت در آن رایگان است. دفتر این شرکت در شهر Wausau ایالت ویسکانسین ایلات متحده قرار دارد که یک شهر کوچک با ۳۹۰۰ نفر جمعیت می باشد.

وبسایت: https://myopportunity.com/

۱۲- شبکه اجتماعی دوازدهم PartnerUp می باشد که یک شبکه اجتماعی زیر مجموعه google+  می باشد این شبکه اجتماعی مخصوص کسب و کارهای کوچک است این شبکه اجتماعی در تاریخ تنظیم این مقاله در دسترس نبوده است.

۱۳- شبکه اجتماعی بعدی PerfectBusiness است. این وبسایت شبکه ای است که کارآفرینان، متخصصان و سرمایه گذاران را گرد هم می آورد. این شبکه اجتماعی توسط Dan bliss  و Mark Verge بنیانگذاری شده و مرکز آن در ونیس (Venice) کالیفرنیا واقع است. در تاریخ تنظیم این مقاله وب سایت این شبکه که در ذیل می آید در دسترس نبوده است.

وب سایت : http://www.perfectbusiness.com/

۱۴- شبکه بعدی Plaxo است که در واقع یک آدرس بوک با ابزارهای پیشرفته است و کمک می کند تا شما دائم در دسترس باشید در ضمن آدرس بوک خود را به طور محرمانه و کارآمدی در همه جا دردسترس داشته باشید. ثبت نام در این سایت آزاد است و البته می توان با اکانت گوگل هم به آن دسترسی داشت. این وبسایت نیز اپلیکیشن موبایل و تبلت دارد. این سایت در دو سطح  Basic و Pro خدمات ارائه می دهد و دارای قابلیت همگام سازی می باشد. این سایت متعلق به شرکت Plaxo Inc است توسط تاد ماسونیز (J. Todd Masonis) کامرون رینگ (Cameron Ring) و سین پارکر (Sean Parker) که در سال ۲۰۰۲ در سانیویل (Sunnyvale)  کالیفرنیا آمریکا بنیانگذاری شده است. سانیویل یک شهر ۱۵۰ هزار نفری در منطقه سانتاکلارا کالیفرنیا است.

وبسایت: https://www.plaxo.com/

۱۵- سایت Quibb شبکه اجتماعی بعدی است که معرف حضور می گردد. در این وبسایت اخبار و تحلیلهای گروه های مختلف کسب و کار به اشتراک و بحث گذاشته می شود. عضویت در آن از طریق تویتر و یا گوگل امکان پذیر است و تا حدی سخت گیر است و فقط ۴۱% درخواستهای عضویت تائید می شوند. این وبسایت متعلق به شرکت Quibb, Inc.  می باشد که در سال ۲۰۱۳ توسط سندی مکفرسون (Sandi Mcpherson) و شش سرمایه گذار دیگر در سانفرانسیسکو کالیفرنیا پایه گذاری شده و در سال ۲۰۱۴ وبسایت خود را راه اندازی نموده است.

وب سایت: http://quibb.com/

۱۶- سایت شانزدهمی که معرفی می شود Ryze نام دارد. این یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد خود را بر اساس علاقه مندی ها ، محل و کارفرمایان قبلی و فعلی خود سازماندهی نمایند. عضویت در این وبسایت هم آزاد است، امکانات ایجاد صفحه پروفایل شخصی و بازدید از آن و نیز نیز ارسال پیام و برخی امکانات دیگر رایگان هستند و البته برخی امکانات مانند جستجوی پیشرفته بر اساس پرداخت ماهیانه ای نسبتا مختصر قابل دستیابی است. کاربران این سایت بر اساس گزارش خودش بالغ بر یک میلیون نفر است. این وبسایت هم اپلیکیشن موبایل و تبلت خود را دارد. این وبسایت توسط آدریان اسکات (Adrian Scott) در سال ۲۰۰۱ پایه گذاری شده است که یکی از موسسین شرکت نپستر(Napster) بوده است.

وب سایت: https://www.ryze.com/

۱۷- وب سایت StartUp Nation که روی تبادل ایده بین کارآفرینان، صاحبان کسب و کارهای نو و مشتاقان کار آفرینی می پردازد. این وبسایت متفاوت از وبسایت startupnationcentral.org  است که یک وبسایت غیر انتفاعی برای اتصال با نوآوران و استارت آپ های اسرائیلی است علاوه بر کلمه اضافی سنترال تفاوت پسوند .com و .org هم مهم است. این وبسایت در سال ۲۰۰۲ پایه گذاری شده است و بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ صفحه دارد اما تمرکز آن بر کشور آمریکا و رویای آمریکایی است.

وبسایت: https://startupnation.com/

۱۸- Upspiring وبسایت و شبکه بعدی است که روی ارتقا و ترفیع و توسعه ارتباطات شخصی متمرکز است قالب کار آن، آگهی نامه است. این وبسایت نیز دارای اپلیکیشن موبایل و تبلت است. عضویت در آن به دو صورت بیزینس و پروفشنال امکانپذیر است.این وبسایت ابزارهای مختلف مبتنی بر نقشه و سمیر یاب ارائه می دهد و نیز ارتباطات کاربری متعددی با سایر شبکه های اجتماعی نظیر Flicer، Google +،Twitter، Youtube و نیز Facebook فراهم می نماید. به نظر نگارنده این وبسایت برای ارتباطات B2c کارایی خیلی بهتری نسبت به سایر شبکه های مورد اشاره در این مقاله دارد. مرکز این شرکت در garden grove کاناداست.

وب سایت: http://www.upspring.com/

۱۹- Viadeo وبسایت بعدی است که به آن می پردازیم. این سایت هم در ایران فیلتر است. این وبسایت نیز به توسعه ارتباطات بین افراد حرفه ای در فرانسه تمرکز دارد اما کاربرانی از سایر کشورها نیز دارا می باشد.

وبسایت : http://us.viadeo.com/en/

۲۰- XING سایت مورد بحث انتهایی است که یک شبکه کاربران حرفه ای اروپایی است و بیش از ۷ میلیون کاربر دارد. این سایت ابزارها و امکاناتی برای کاریابی و جستجوی شغل، رتبه بندی کارفرمایان بر اساس موضوع و محل، اخبار کسب و کار و نیز رویدادهای کسب و کار می باشد. و پلتفرم های برای مدیریت رویدادها ارائه می دهد. این وبسایت خدمات خود را به یازده زبان انگلیسی، آلمانی، پرتقالی، روسی، لهستانی، فرانسوی، ترکی استامبولی، هلندی، اسپانیایی و چینی ارائه می دهد. این وبسایت متعلق به شرکت Xing AG است که مرکز آن در هامبورگ آلمان است و دو اداره بین الملل در لوکزامبورگ  و نیز بارسلون اسپانیا دارد.

وبسایت: https://www.xing.com/en

این فهرست بر اساس ترجمه مقاله آمبر لای تورنر (Amber Leigh Turner)  در سایت پوینت (site point) تنظیم شده و با اطلاعاتی از crunchbase, Wikipedia و برخی سایتهای دیگر تکمیل شده است. به نظر بنده برخی سایتهای دیگر کسب و کار نظیر alibaba به دلایل مجهولی جایشان در این فهرست خالی است. در ادامه از خوانندگان درخواست می شود شبکه های اجتماعی را که برای کسب و کار استفاده می کنند معرفی نمایند.

1+

دیدگاه (4)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ