Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

مشاغل و کسب و کارهای دنیای رمزارزها و فینتک

بازگشت به بلاگ
رمز_ارز

اشتراک گذاری پست

مشاغل و کسب و کارهای دنیای رمزارزها و فینتک

بازدیدها: 253

علیرغم افت قابل توجه حدود ۴۰ درصدی که ارزهای دیجیتال در یک ماه اخیر تجربه کرده اند، به نحوی که قیمت ارز دیجیتال رهبر بازار یعنی بیت کوین از ۹۷۰۰ دلار در اوایل اسفند ماه به ۵۸۰۰ دلار کاهش یافته است. هنوز افراد زیادی هستند که تمایل دارند در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنند و از این بازار کسب درآمد و سود نمایند.

شغل استخراج یا به اصطلاح ماین کردن ارزهای دیجیتال شاید پر طرفدار ترین شغل و یا به عبارت دقیق تر موضوع کسب و کار و سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز هاست؛ با این حال این ماینینگ رمز ارز تنها شغل یا موضوع سرمایه گذاری موجود در زمینه رمز ارزها و فناوری مالی (فینتک) نیست.

در این مقاله می خواهیم، تعدادی از مشاغل و نیز موضوعات سرمایه گذاری حوزه فینتک و رمز ارزها را به طور اجمالی خدمت شما معرفی نماییم. تبعاً همه این مشاغل در همه مناطق و همه کشورها امکان فعالیت سودآور ندارند و ابعاد و توسعه یافتگی بازار فینتک و نیز میزان ارتباط آن با بازارهای بین المللی از عوامل اصلی در امکان ایجاد این مشاغل یا راه اندازی کسب و کارها می باشند.

مشاغل و کسب و کارهای حوزه فینتک را مانند اغلب حوزه های دیگر  می توان شامل هفت دسته کلی دانست:

  • مشاغل و کسب و کار های مهندسی و تولید تجهیزات و سیستمها

در این گروه تولید دستگاه های ماینر انواع رمز ارز ها شاید شناخته شده ترین شغل و کسب و کار باشد اما هم فینتک محدود به رمز ارزها نمی باشد و هم دنیای رمز ارز ها فقط با ماینینگ کامل نمی شود. ساخت و تولید انواع دستگاه ها و تجهیزات امنیت ارتباطات الکترونیک، دستگاه های تولید و توزیع قدرت ماینر ها، دستگاه های خنک کننده سالن ها و دستگاه های ماینینگ، دستگاه های ارتباطی ماینر ها، سیستم های مدیریت فعالیت ماینر ها از جمله تجهیزات تخصصی حوزه رمز ارز ها هستند اگر به حوزه فینتک برگردیم دستگاه ها تنوع بیشتری می یابند از انواع دستگاه های پوز (POS) گرفته تا  دستگاه های خود پرداز (ATM)، سیستم های حافظه، سیستم های مختلف پردازش و صدها دستگاه و تجهیز دیگر در این گروه وجود دارند.

  • مشاغل و کسب و کارهای تولید محصول پایه

  شغل ماینر یا کسب و کار ماینینگ رمز ارز از فعالیت های اصلی بازار رمز ارز هستند و بدون آنها این دنیا جان و فعالیت اصلاً ندارد. اما این تنها شغل پایه نیست قبل از آن که ماینر ها فعالیت خود را شروع کنند این برنامه نویسان فینتک و رمز ارز هستند که باید کار را شروع کنند این ها در واقع استارتر یا شروع کننده رمز ارزها و برنامه ها و اپلیکیشن های خدمات و ارتباطات مالی هستند. شغل برنامه نویسی خودش انواع و اقسام و زیر شاخه های مختلفی دارد و شامل مشاغلی خاص نظیر توسعه دهنده بلاکچین یا کمی عمومی تر حوزه کامپیوتر مثل مهندس UI/UX می باشد.

  • مشاغل و کسب و کارهای بازرگانی و خدماتی تخصصی

حوزه رمز ارز ها به برخی خدمات تخصصی نیاز دارد که این خدمات تخصصی توسط برخی کسب و کارهای ویژه و متخصصان این حوزه ارائه می شوند صراف و نیز صرّافی رمز ارز نمونه هایی از این مشاغل و کسب و کارها می باشند. ارائه خدمات کیف پول رمز ارز، کارگزاری بازارهای رمز ارز، مدیریت بازارهای رمز ارز، معامله تجهیزات و سخت افزار استخراج رمز ارز، اجاره دهنده ماینر رمز ارز، کاریابی متخصصان فینتک از کسب و کارهای مهم این حوزه هستند که مشاغل متعدد قابل توجهی درون آنها قابل تعریف است.

  • مشاغل و کسب و کارهای پشتیبانی و مدیریتی

فینتک و کسب و کارهای حوزه رمز ارز هم نیازمند یک سری مشاغل پشتیبانی و مدیریتی هستند که اگرچه ممکن است از نظر عنوان عمومی به نظر برسند اما نیازمند برخی دانش های تخصصی فناوری مالی و بلاکچین هستند مانند: حسابدار، مدیر و کارشناس امور مشتریان، کارشناس و مدیر مشتریان کلیدی، توسعه دهنده محصول، مدیر محصول و نظایر آن.

  • مشاغل و کسب و کارهای تحلیل گری اقتصادی و مشاوره ای

خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار رمز ارز ها و فناوری های مالی نیازمند مطالعات اقتصادی، تحلیل ریسک، آینده پژوهی و نظایر آن است  برای همین مشاغل و کسب و کارهایی نظیر تحلیل گری بازار رمز ارزها، تحلیل گر و مشاور کسب و کارهای فینتک و رمز ارز در آن نیاز می باشد که البته باید از یک سری تخصص های فناوری مالی هم برخوردار باشند.

  • مشاغل و کسب و کارهای آموزشی و اطلاع رسانی

داشتن دانش و اطلاعات کافی و به روز در مورد رمز ارز ها و فناوری های مالی یکی از ملزومات اصلی برای فعالیت در این حوزه و بازارهای زیر مجموعه آن می باشد و برای همین مشاغلی نظیر  مدرس رمز ارز، دایر کردن موسسات آموزش فینتک و رمز ارز، انتشار مجلات و خبرنامه ها الکترونیکی و کاغذی، برگزاری نمایشگاه و همایش، چاپ و نشر کتاب و نظایر آن نیز کسب و کار موردی توجهی خواهد بود.

  • مشاغل و کسب و کارهای سوداگری

یکی از پرطرفدارترین مشاغل سرمایه گذاری معامله در بازار های دارایی های مختلف نظیر فلزات گرانبها، ارزها، اوراق بهادار دولتی و سهام شرکتها و نظایر آن می باشد که اخیراً بازار معاملات رمز ارزها نیز به این فهرست افزوده شده است و علاقه مندان خاص خود را دارد.

در سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم با ظهور یک محصول یا فناوری، توجه اغلب متخصصان و سرمایه گذاران ایرانی به محصول اصلی آن رشته جلب شده است و از فرصت های موجود در سایر زیر بخش های آن غفلت شده است؛ مثلاً، در سالهای گذشته تلاش زیادی شد تا تولید گوشی موبایل در ایران انجام شود در حالی که سودآوری خوبی هم در تولید قطعات و مواد مورد نیاز در تولید موبایل، ماشین آلات مورد نیاز در تولید موبایل و مهمتر از آن، لوازم جانبی و قطعات موبایل وجود داشت که از آنها غفلت شد. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله کمک کند تا به فعالیت مورد علاقه خود در این حوزه پرداخته و بازده مناسبی کسب  نمایید.

2+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بلاگ